Písničková třída

06:30 - 09:00 - DOPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

příchod, scházení dětí ze všech tříd, předávání dětí pedagogickým pracovníků, spontánní činnosti dětí, individuální práce a vzdělávací aktivity

08:30 - 09:00 - DOPOLEDNÍ SVAČINA

09:00 - 09:20 - RANNÍ KRUH

s dětmi si povídáme v rámci tématu, vedeme děti k sebehodnocení jejich činností, hodnotíme dopolední blok, učíme se básničky a písničky

09:20 - 11:30 - POBYT VENKU

příprava na pobyt venku, vzdělávací aktivity při pobytu dětí mimo budovu školy (školní zahrada, vycházky do přírody, do obce), pohybové aktivity

11:30 - 12:00 - OBĚD A OSOBNÍ HYGIENA

12:00 - 14:30 - ODPOČINEK DĚTÍ, ODPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

odpočinek dle individuálních potřeb dětí, klidové hry a činnosti, individuální práce s dětmi, spontánní činnosti a aktivity dětí (dokončování započatých dopoledních činností)

14:30 - 15:00 - ODPOLEDNÍ SVAČINA

15:15 - 16:00

příchod dětí ze všech tříd, spontánní činnosti dětí, individuální práce s dětmi, v případě příznivého počasí hry na školní zahradě, odchod dětí domů

Galerie a povídání

Vánoční čas má vždy pro děti své kouzlo a to jsme se snažili vytvořit i my v naší školce. Krásné vánoční tvoření, pečení perníčků, povídání o tradicích i čekání na Ježíška - to vše patří k adventu. Děti si s radostí plnily úkoly směřující k Vánocům - zdobení stromečku a baněk pomocí knoflíčků, skládaly vánoční puzzle, poslouchaly a zpívaly koledy. Udělali jsme si výlet do valtického muzea na vánoční výstavu a také do Novosedel na výstavu Betlémů. Adventní čas jsme si prostě ve školce užili. A všem přejeme krásné prožití vánočních svátků a vše dobré v novém roce 2025!

Na podzim a na jaře nám více prší, v zimě čekáme na sníh a v létě si užíváme sluníčka. S dětmi jsme si tentokrát povídali o ročních obdobích a jaké počasí je pro ně typické. A protože je právě podzim, vyráběli jsme často mráčky s deštěm nebo dešťové kapičky. Zazpívali jsme si písničku Prší, prší a děti ji doprovodily hrou na ozvučná dřívka. Na naší magnetické nástěnce máme meteostanici, která nám ukazuje aktuální počasí venku. Také už děti ví, jak se mají do různého počasí oblékat. A protože nám začal advent, vyrobili jsme vánoční stromečky a adventní věnce a začali se těšit na Vánoce.

Co vše je kolem nás a co je to za materiál? Děti se seznámily s různými materiály, naučily se je třídit, zjistily, jak materiály různě zni. Společně stavěli z různých materiálů domy a naučili se písničku Věci kolem nás. Dozvěděli se, jaké dopravní prostředky jezdí po silnici, plují po vodě nebo lítají ve vzduchu. Oslavili jsme svátek Svatého Martina a upekli svatomartinské rohlíčky. Venku je už chladněji, ale běhání na čerstvém vzduchu je stále prima.

Ano, podzim na nás skutečně zaťukal a venku často vykouzlil krásné zlaté podzimní počasí. Stromy, keře a vinohrady se převlékly do podzimních barev a my jsme s dětmi měli na co koukat a o čem si povídat. Vždyť venku se vše připravuje na zimu, zvířátka si chystají zásoby a na polích a zahrádkách se vše sklízí. Děti si hrály na zvířátka před zimou, povídali jsme si o změnách v přírodě, co se nám na podzimu líbí a naučili jsme se písničku Pyšný drak a básničku a prstohrátky Ježek. Počasí stále přeje pobytu venku, ale když pršelo, mohli jsme si alespoň zahrát pohybovou hru na dešťové kaluže.

Ve školce, stejně jako doma, chceme, aby nám bylo dobře. A k tomu nám slouží určitá dohodnutá pravidla. S dětmi jsme se společně domluvili na důležitých pravidlech a děti si je potvrdily otiskem své ruky. Teď už ví, že mají dodržovat pravidlo ručičkové, nožičkové, očičkové, pusinkové a ouškové. Také se naučili používat kouzelná slůvka. Která to jsou, určitě doma prozradili. Vysvětlili jsme si, které chování je špatné a proč, a s dětmi jsme si o tom popovídali. Věříme, že nám díky pravidlům bude všem ve školce hezky. Pokud nám počasí dovolilo, užívali jsme si podzimní přírody a podzimní výzdobou jsme také vyzdobili třídu i šatnu. Dětem se moc líbila básnička a prstohrátky Ježek. A na besedu s maminkami a tatínky jsme upekli rohlíčky.

 

 

 

 

 

 

Děti se už seznámily se školkou a jednotlivými centry a také s třídním kamarádem medvídkem Pandikem. A na tabuli se objevily první úkoly, za které si děti mohly přidělit magnetky. Děti vyprávěly o prázdninách, tvořily dráhu z medvědich stop, skládaly medvídka z jednotlivých dílů nebo trénovaly prstíky zdobením medvídka barevnými vršky nebo knoflíky. Společně jsme si zazpivali písničku O čem se zdá medvědům. Venku jsme trávili čas na zahradě školky i na procházce.

A jsme po prázdninách zpátky ve školce! Utekly jako voda, ale nám to nevadí, protože jsme se na začátek nového školního roku moc těšili. Krásné počasí nám dovolilo trávit čas na zahradě školky a novým dětem zpříjemnilo seznamování se školkou a jejím chodem a novými kamarády. Podle usměvavých tvářiček je poznat, že to seznamování bylo radostné :-)