Pohádková třída

07:00 - 09:00 - DOPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

příchod, scházení dětí ze všech tříd, předávání dětí pedagogickým pracovníků, spontánní činnosti dětí, individuální práce a vzdělávací aktivity

08:30 - 09:00 - DOPOLEDNÍ SVAČINA

09:00 - 09:20 - RANNÍ KRUH

s dětmi si povídáme v rámci tématu, vedeme děti k sebehodnocení jejich činností, hodnotíme dopolední blok, učíme se básničky a písničky

09:20 - 11:30 - POBYT VENKU

příprava na pobyt venku, vzdělávací aktivity při pobytu dětí mimo budovu školy (školní zahrada, vycházky do přírody, do obce), pohybové aktivity

11:30 - 12:00 - OBĚD A OSOBNÍ HYGIENA

12:00 - 15:15 - ODPOČINEK DĚTÍ, ODPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

odpočinek dle individuálních potřeb dětí, klidové hry a činnosti, individuální práce s dětmi, spontánní činnosti a aktivity dětí (dokončování započatých dopoledních činností)

14:30 - 15:00 - ODPOLEDNÍ SVAČINA

15:15 - přechod do PÍSNIČKOVÉ TŘÍDY

Galerie a povídání

Naše třída nedávno objevovala kouzelné kouzlo hudby. Děti se seznámily s různými hudebními nástroji, jako jsou třeba bubny, xylofon nebo tamburína, a mohly si na ně dokonce i zahrát. Společně jsme zpívali písničky a tančili podle rytmu, což bylo opravdu zábavné. Při tom všem jsme rozvíjeli naši fantazii a kreativitu. Děti také vytvářely s rodiči své vlastní nástroje z různých materiálů - děkujeme ta zapojení. Bylo úžasné sledovat, jak si děti užívají objevování světa hudby. A výsledek? Skvělá zábava a nové zkušenosti pro všechny.

Týden před čarodějnicemi nám přinesl oslavy svátků jara. Povídali jsme si o Velikonocích, o jarních zvycích, o květinách na zahrádce,  poslouchali pohádky s jarní tématikou a taky vyzkoušeli plést věnečky z pampelišek.

Jaro ve školce přináší spoustu radosti a nových zážitků. Děti se s nadšením zapojily do pozorování probouzející se přírody. Při procházkách pátraly po prvních jarních květinách a učily se je pojmenovávat i na obrázkách. Součástí jarních aktivit byla také výroba jarních bomb a travňáků. Děti si zasadily travňáky, kterým denně věnovaly pozornost. Zalévaly a sledovaly růst zelené "hřívy". Ve třídě nám vyrostly a rozletěly se barevné dekorace, jako jsou papírové kytičky nebo veselí motýlci, kterými společně zdobí prostředí školky.
 

V Pohádkách jsme se vydali na kouzelnou cestu do světa knih. Nejprve jsme zkoušeli psát tak, jako se psalo kdysi dávno – husím brkem – a děti si připadaly jako opravdoví písaři. Pak jsme objevili malované pohádky, které jsme si společně četli a povídali si o příbězích i obrázcích. Hráli jsme si na ilustrátory a děti kreslily vlastní obrázky k pohádkám. Nechyběla ani návštěva v knihovně, kterou jsme si všichni moc užili. Také jsme se naučili nová slova, jako je ilustrátor, autor nebo zpěvník. Každý mohl přinést svou oblíbenou knihu z domova, a tak jsme společně prohlíželi zajímavé knihy a poslouchali, kdo dětem doma čte před spaním. Knihy nás provázely na každém kroku – hledali jsme v knihách hrdiny, poznávali nové příběhy a užívali si spoustu zábavy i dobrodružství a zažily také kouzlo - komu se objevily kouzelné třpytky?

V dalším tématu nás provázel masopust a karneval. Na začátku týdne jsme zakončili předchozí téma o ptáčcích a pověsili na zahradě vyrobená krmítka. V dalších dnech jsme si povídali o masopustu a o všem, co k němu patří. Nejvíce očekávanou událostí byl však karneval a kouzelník. Vše jsme si s dětmi moc užili. Atmosféru a zážitky můžete shlédnout na fotografiích. 

V Pohádkách jsme se tento týden ponořili do kouzelného světa ptáčků. Pozorovali jsme je venku, povídali si o jejich životě a naučili se spoustu nových slov. Společně jsme vyráběli pro ptáčky krmítka, která jim pomohou zvládnout zimu, a rodiče s dětmi tvořili krásné projekty – výsledky jejich práce nás všechny nadchly - moc děkujeme. Naučili jsme se také dvě veselé písničky o ptáčcích, které teď vesele zpíváme. Toto téma nám přineslo nejen radost z tvoření, ale i nové poznatky o přírodě a jejím významu.

Předchozí dva týdny jsme si ve školce povídali o zimě – o tom, jaké tohle roční období je, co všechno se mění v přírodě a co v zimě rádi děláme. Zjistili jsme, že zima je plná zajímavostí a zábavy, i když je venku chladno. Vyprávěli jsme si, co všechno k zimě patří – sníh, led, rampouchy a také zimní sporty jako lyžování, bruslení nebo sáňkování. Některé z těchto věcí jsme si mohli i sami vyzkoušet. Hráli jsme si s ledem a pozorovali, jak se mění, když ho zahřejeme v rukou. Tvořili jsme krásné zimní dekorace, jako jsou vločky a rampouchy, které nám připomněly, jak jsou věci v zimní přírodě jedinečné a krásné. A protože zima není jen o tvoření, ale i o pohybu, pořádně jsme se rozhýbali. Pantomimou jsme si zkusili předvést zimní aktivity – od sáňkování po koulování – a společně jsme hádali, co to asi je. Zjistili jsme, že i v zimě můžeme být aktivní a užít si spoustu legrace.

Tento týden jsme si s dětmi povídali o tom, co můžeme dělat pro své zdraví, a zaměřili jsme se na prevenci nemocí. Společně jsme poznávali, co je zdravé a nezdravé pro naše tělo, a tvořili jsme zábavné obrázky - ZÁCHRANÁŘKA NIKOL. Učili jsme se, jak bojovat s bacily, například pravidelným mytím rukou, správným kýcháním do rukávu a osvojením si zdravých návyků. Nechybělo ani zpívání veselých písniček o zdraví, které dětem pomohly snadněji si zapamatovat důležité informace. Na závěr jsme si vyzkoušeli správnou zubní hygienu, při které jsme se naučili používat kartáček a povídali jsme si o tom, proč je důležité čistit si zuby pravidelně.

Letos jsme pro vánoční čas ve školce měli jediný cíl. Užít si tento kouzelný čas jak jen nejvíc to jde. A podařilo se. Do našeho předvánočního balíčku jsme zabalili tradice, těšení, soudržnost, překvapení, zdobení, obdarovávání a to vše zavázaly červenou stuhou s názvem KRÁSNÉ VÁNOCE VŠEM.

Začátek roku ve školce uběhl neuvěřitelnou rychlostí a my jsme se v Pohádkách přenesli do tématu podzimu a poté také k Martinovi. Dětí se seznámily nejen se znaky podzimu, také se naučily spoustu nových informací, vyzkoušely si mnoho praktických činností, pozorovaly měnící se přírodu, pracovaly na činnostech ve skupinkách, relaxovaly, seznámily se s příběhem Martina,… Zvládli jsme toho opravdu mnoho a malou ochutnávku naleznete na fotografiích. A my už se teď, pomalinku, jdeme ladit na nadcházející Vánoce. 🌲 

Zvířátka kam se podíváš. Tak by se dalo shrnout naše téma o zvířátkách. Zvládli jsme je vyhledávat v knihách, poznávali je na obrázkách, učili se o nich v interaktivních programech, zkusili jsme si všichni kreslící diktát, poučili se v besedě s myslivcem (děkujeme tatínkovi Katarínky), zpracovávali informace ve skupinách,…. A mnoho dalších činností, kterými jsme se naladili na podzim.

Jak sám název vypovídá, tentokrát jsme si povídali o pravidlech. A nejen povídali. My jsme si vlastní pravidla i tvořili. A víte proč? Aby bylo ve školce všem hezky a hlavně, abychom se k sobě chovali ohleduplně. Mezi společenskými pravidly jsme stihli spoustu jiných aktivit - učili jsme se stříhat po čáře, učili se pravidla na vycházce, pozorovali měnící přírodu, pekli štrůdl, tvořili podzimní výzdobu,  slavili narozeniny,… 

V úvodním tématu nás provázela pohádka O pejskovi a kočičce a my jsme se v pohádkách rozhodli, že vyzkoušíme upéct dort stejně jako v pohádce. Naštěstí děti nebyly takové poplety jako pejsek a kočička a upekly výborný dort. Děkujeme rodičům za ingredience.

Prvním tématem pro nás bylo téma seznamovací, ve kterém nás doprovázeli Pejsek a Kočička a jejich pohádka. Úkoly byly seznamovací, ale pro předškoláky i vzdělávací. Naučili jsme se spoustu her a písniček, přivítali nového maskota Macka, cvičili jsme, poznávali nové kamarády a seznamovali se se způsobem vzdělávání. Předškoláci objevovali nové úkoly a nové povinnosti, které je v posledním roce ve školce čekají. 

První dny v pohádkách byly vskutku pohádkové. Užili jsme si krásné počasí, dováděli na zahradě, objevovali nové věci ve třídě, slavili narozeniny a vítali nové děti ve školce. Krásný začátek nového roku, na který se všichni moc těšíme.