Písničková třída

06:30 - 09:00 - DOPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

příchod, scházení dětí ze všech tříd, předávání dětí pedagogickým pracovníků, spontánní činnosti dětí, individuální práce a vzdělávací aktivity

08:30 - 09:00 - DOPOLEDNÍ SVAČINA

09:00 - 09:20 - RANNÍ KRUH

s dětmi si povídáme v rámci tématu, vedeme děti k sebehodnocení jejich činností, hodnotíme dopolední blok, učíme se básničky a písničky

09:20 - 11:30 - POBYT VENKU

příprava na pobyt venku, vzdělávací aktivity při pobytu dětí mimo budovu školy (školní zahrada, vycházky do přírody, do obce), pohybové aktivity

11:30 - 12:00 - OBĚD A OSOBNÍ HYGIENA

12:00 - 14:30 - ODPOČINEK DĚTÍ, ODPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

odpočinek dle individuálních potřeb dětí, klidové hry a činnosti, individuální práce s dětmi, spontánní činnosti a aktivity dětí (dokončování započatých dopoledních činností)

14:30 - 15:00 - ODPOLEDNÍ SVAČINA

15:15 - 16:00

příchod dětí ze všech tříd, spontánní činnosti dětí, individuální práce s dětmi, v případě příznivého počasí hry na školní zahradě, odchod dětí domů

Galerie a povídání

I když už venku sluníčko tolik nehřeje, příroda se zbarvila do krásných podzimních barev a ty září do dálky. Lákají k procházkám a pozorování přírody a my jsme tak měli ve školce o čem povídat. Úkoly v tomto tématu byly zaměřené na podzimní téma, dozvěděli jsme se, co se na podzim sklízí na zahrádkách a polích a jak se chystají zvířátka na zimu. Děti se seznámily se skladatelem Vivaldim a jeho skladbou Podzim a naučily se básničku Ježek. S nasbíranými kaštany jsme si mohli vyzkoušet, kolik práce má veverka se sháněním potravy na zimu. A na středečních snídaních si školku s námi mohli užít i rodiče :-))

Tentokrát jsme se zaměřili na pravidla a společně je s dětmi vytvořili, aby pro ně byly lépe srozumitelné a nám všem bylo ve školce prima :-) Pravidla jsme si pojmenovali, nakreslili a pověsili ve třídě. Povídali jsme si o tom, jak se máme k sobě chovat a proč jsou pravidla důležitá. Společně jsme si poslechli písničku Kouzelná slovíčka a nezapomínáme na jejich používání. 

Počáteční rozkoukání bylo za námi, děti si našly svá oblíbená centra a hračky a seznámily se s úkoly na dané téma. Představily se Bingovi i sobě navzájem, ukázaly mu centra, ve kterých si hrají, zahrály si s ním hru nebo složily puzzle, ukázaly mu okolí na procházce a naučily se písničku Barevná školka a taky nějaké pohybové básničky, které se jim všem moc líbily. Vyzkoušeli jsme si skupinovou práci na téma barvičky. Počasí nám většinou přeje a tak si stále užíváme pobyt na zahradě a na procházkách.

Září zaklepalo na dveře a my jsme zpátky ve školce, posílení o nové kamarády :-) Moc rádi jsme viděli ráno ve dveřích třídy usměvavé tváře. Děti se za první týden stačily rozkoukat ve třídě, naučily se, jak se chovat v umývárně a jídelně a stávají se z nich opravdoví školkáčci. Velkou radost jim dělá pěkné počasí a hry s kamarády z celé školky na zahradě. A největší překvapení bylo páteční seznámení s třídním maskotem Bingem, kterého si už první písničkový kamarád bere na víkend domů.