Pohádková třída

Třídu navštěvují děti ve věku 2.5 - 5 let a pokládají se základy sebeobsluhy, sociálních dovedností a rozvoj řeči. Zaměřujeme se na všestranný rozvoj dětské osobnosti a podporujeme dětskou fantazii, tvořivost a důraz na rozvoj celkové osobnosti.

07:00 - 09:00 - DOPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

příchod, scházení dětí ze všech tříd, předávání dětí pedagogickým pracovníků, spontánní činnosti dětí, individuální práce a vzdělávací aktivity

08:30 - 09:00 - DOPOLEDNÍ SVAČINA

09:00 - 09:20 - RANNÍ KRUH

s dětmi si povídáme v rámci tématu, vedeme děti k sebehodnocení jejich činností, hodnotíme dopolední blok, učíme se básničky a písničky

09:20 - 11:30 - POBYT VENKU

příprava na pobyt venku, vzdělávací aktivity při pobytu dětí mimo budovu školy (školní zahrada, vycházky do přírody, do obce), pohybové aktivity

11:30 - 12:00 - OBĚD A OSOBNÍ HYGIENA

12:00 - 15:15 - ODPOČINEK DĚTÍ, ODPOLEDNÍ PROGRAMOVÝ BLOK

odpočinek dle individuálních potřeb dětí, klidové hry a činnosti, individuální práce s dětmi, spontánní činnosti a aktivity dětí (dokončování započatých dopoledních činností)

14:30 - 15:00 - ODPOLEDNÍ SVAČINA

15:15 - přechod do PÍSNIČKOVÉ TŘÍDY

Galerie a povídání

Jak mít zdravé zoubky….
Tento týden byl ve školce velice zajímavý, bavili jsme se totiž o zoubkách. Co mají zoubky rádi a co jim naopak vadí. Co jim prospívá, co je ničí a jak bychom se měli o ně starat. Ukazovali jsme si různé nástroje k čištění – zubní kartáček a pastu už sice známe, ale co potom ta zubní nit, mezizubní kartáčky a ústí voda? To bylo panečku zajímavostí. Zkoušeli jsme taky čistit zoubky Brumlovi. Naučili jsme se pomocí pohybu celého těla jakými správnými pohyby zuby čistit a nejen ráno, ale i večer – což je důležitější. Vyrobili jsme si velikánskou pusu plnou zoubku, taky papírový kartáček s pastou a dokonce jsme na zoubkách pomocí brčka tvořili kazy.
Tak, teď už žádné sladkosti a hurá koupit místo lízátka ten správný kartáček a další pomůcky abychom měli zoubky zdravé.

Sychravé období bez teplého sluníčka nám ukázalo, že léto vystřídal podzim. Proto i toto roční období bylo jedno z našich prvních témat.

Námět nás zaujal nejen proto, že jsme mohli porovnávat a povídat si o změnách které nastaly nejen v počasí, ale i v režimu dne, ale i proto, že podzim je jeden z nejbarevnějších období našeho roku a že se zde může „vyřádit“ naše kreativita.

Jako první byla důležitá otázka, co to podzim vlastně je? Jak vypadá? Co se okolo nás mění?